Kincsem Hyper GT magyar autó Bak Tibor

Bombasiker küszöbén a magyar autó: íme a Kincsem Hyper-GT

Kincsem volt a világtörténelem legeredményesebb versenylova, 54 rajtból 54 győzelmet aratott. Most egy újabb Kincsemen a világ szeme (és Bak Tiboron) mit tud a Hyper-GT?

Izgalmas angol-magyar együttműködés eredménye a legújabb hiperautó. A vízió Magyarországról származik, a technológia pedig az Egyesült Királyságból. A Kincsem Hyper GT a Bak Tibor és svájci Stefan Peller alapította BAK Motors projektje.

A prototípust az az Ian Callum tervezte, akinek a nevéhez fűződnek ikonikus Mustangok, Aston Martinok vagy Jaguarok.

Bak Tibor egyébként először elektromos autót álmodott meg, de erről a tervéről hamar letett. Az ő vevőik hangot akarnak, igazi motorhangot. És mivel a hidrogén motorból kiáramló gázok ezt tökéletesen hozzák, ezért egyértelmű volt, hogy az elektromos vonalat hagyják, helyette pedig a hidrogén belsőégésű motor felé fordulnak.

Sőt, mára az is kiderült, hogy az eredeti tervekkel ellentétben nem 680, hanem több mint 1300 lóerőt szabadítanak majd az utakra.

A technikai fejlesztői hátteret a McLaren Applied és a Ricardo biztosítja. A Ricardónál például több mérnök is foglalkozik az erőforrás fejlesztésével, sőt, van, aki kizárólag a motorhanggal foglalkozik.

A villanymotort és az invertereket a McLaren Applied tervezte és gyártotta. Olyan forradalmi technikákat is használnak majd a gyártás során, aminek köszönhetően új mércét állítanak fel méret, súly és hatékonyság tekintetében. Az autó tömege például a tervek szerint nem fogja átlépni a másfél tonnát.

2024-ben jöhet a Kincsem Hyper-GT

Az ígéretek szerint a Kincsem Hyper-GT egyesíti a modern kor látszólag ellentmondásos igényeit. Ugyanis egyedülálló módon a legjobb, hagyományos hiperautók érzeteit kelti, mindeközben pedig nem bocsát ki káros anyagokat.

Az exkluzív jármű – amiből éppen 54 darabot terveznek gyártani – végsebessége vélhetően 410 km/h-nál áll majd meg. De ezt a tempót nem fogja tudni huzamosabb ideig tartani. Na nem azért, mert a magyar utakkal kalkulálnának, pusztán a hajtáslánc adottságai miatt. De a tervezőknek nem is célja a gyorsulási verseny – írta a hvg.hu.

A belsőégésű motorja V10-es, mintegy maximális tízezer körüli fordulatszámmal percenként. A kisköbcentis, 300 lóerő körüli motor működőképes prototípusa várhatóan 2024-ben fog elkészülni.

A hidrogént ráadásul nem a megszokott módon tárolnák a Kincsem Hyper-GT-ben, a tervezés során így bukkantak rá az amerikai védelmi minisztériummal is együttműködő Plasma Kinetics nevű cégre. A vállalat segítségével olyan technológiát használhatnak a Kincsemben, hogy  a nanostruktúrával ellátott fóliára felvitt magnézium izotóp tényleges légköri nyomáson tárolja el a hidrogént, amelyet később egy lézersugár segítségével szabályozottan tudnak felszabadítani.

Ehhez pedig egy 200 kg-os kanisztert helyeznek el az autóban. A kaniszterben a fólia mintegy 1000 méter hosszúságú. Maga a technológia egyébként laboratóriumi körülmények között működik, így a Kincsem cégvezetői joggal bizakodhatnak abban, hogy a partner betartja az ígéretét. A technológiára egyébként kizárólagosságot sikerült a cégnek szereznie, egy másik, nagy múltú autógyárral voltak érte versenyben.

A formaterv jelenleg már majdnem készen van, egészen pontosan 90 százalékon áll. A tervek szerint az első, hajtáslánc és utastér nélküli Kincsem Hyper-GT prototípus már 2024-ben debütálhat a nagyközönség előtt, nem is akárhol: Goodwood Festival of Speeden. A weboldal pedig azt ígéri, hogy már 2025-ben elkészülhet a hiperautó, amely úgy 1,3 milliárd forintot kóstál majd. Az első vezethető prototípus mintegy 40 millió fontból fog elkészülni.

Hasonló cikkek

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük