A Tesla még 2023-ban is igazán a luxus érzetét nyújtja. Fantasztikus belső, kitűnő menetteljesítmény és viszonylag egyedi megjelenés az utakon. Olyan autó, amire most is felkapják a fejüket az emberek. A tulajdonosok azonban most bajban vannak Magyarországon. Fizetős lesz ugyanis az ő számukra létrehozott Tesla Supercharger töltők használata – írja a Portfolio.
Az igencsak meglepődött tulajoknak egy levél érkezett arról, hogy március 9-től lesz fizetős a töltők használata. Az írás szerint a díjak töltőhelyenként eltérhetnek, viszont üresjárati díjat is bevezetnek.
A lap cikke szerint ezt abban az esetben számolják fel, ha egy Tesla úgy foglalja el valamelyik töltőoszlopot, hogy közben a Supercharger-állomás már legalább 50 százalékig megtelt, a töltés pedig már öt perce befejeződött. Érdemes lesz tehát odafigyelni, kedves autósok.
Nem ez az egyetlen hír, ami mostanában felröppent Elon Musk szuperjárgánya körül. Felére csökkentené ugyanis az elektromosautó-gyártó járművei következő generációjának gyártási költségeit oly módon, hogy új innovatív előállítási technológiákat alkalmaz és kisebb méretű gyárakat alakít ki.
Visszaszorítják a költségeket
Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója, illetve a vállalat más vezetői a cég céljairól a héten tartottak három és fél órás előadást a vállalat székhelyén, a Texas állambeli Austinban az évente megrendezett Investor Day nevű rendezvényen.
Musk elmondta, hogy az új Tesla költségeit nagyjából 25 ezer dollárra tervezik visszaszorítani. Ezt azért tartják fontosnak, mert úgy látják, nagy a kereslet a Tesla autók iránt, de sok érdeklődő még mindig nem engedheti meg magának, hogy vegyen egyet.
Franz von Holzhausen, a Tesla vezető tervezője elmondta, hogy a vállalatnak muszáj csökkentenie a költségeit ahhoz, hogy céljainak megfelelően 2030-ra képes legyen évente 20 millió járművet előállítani.
2023-ra a Tesla 1,8 millió jármű gyártását irányozta elő, ami azonban még mindig kevésnek számít más autógyártók adataival összevetve.
A tervező tájékoztatása szerint a vállalat a jövőben úgy fogja az autóit gyártani, hogy először kisebb egységeket állít elő, majd azokat szereli össze. Ennek a rendszernek az az előnye, hogy maga a gyár is kisebb helyet foglal el. A Tesla következő gyára már feleakkora lesz, és 65 százalékkal kevesebbe kerül, mint az austini üzem.
Zachary Kirkhorn pénzügyi igazgató elmondta, hogy a vállalatnak a Model S korábbi verziói és a Model X, valamint a második generációs Tesla Model 3 és Model Y között egyszer már sikerült felére csökkentenie költségeit. Ezt most meg akarják ismételni a Tesla járművek következő generációjánál.
A cég azt is közölte, hogy nemcsak a költségeket akarják csökkenteni, hanem az autókat is továbbfejlesztik: kevesebb vezetéket és tranzisztort akarnak beépíteni a modellekbe, illetve kevesebb ritkaföldfémet fognak felhasználni az akkumulátorokhoz. Az előadásban magukról az új fejlesztésű járművekről nem derültek ki részletek. A Tesla-részvények több mint 5 százalékot zuhantak a szerdai előadás után, a piac csalódását az okozhatta, hogy a vállalat csak homályos bejelentéseket tett, és mellőzte a konkrétumokat.
Tesla részvény
Próbáltuk megkeresn, melyik a legdrágább Tesla Magyarországon. Ehhez pedig megint a Richlife.hu oldalt vettük igénybe. Múltkor is remekül bevált, amikor a legdrágább hazai autókat kerestük. Nos, találtunk is egy Model X Plaid-et. Hat személyes, automata váltóval, mindössze 64,9 millió forintért. A 2022-es modellben 10 ezer kilométer van és 1020 LE-vel repeszt.
A bejelentések fényében érdemes szót ejteni a cég tőzsdei jelenlétéről is. A Tesla részvény 6 százalékot esett a csütörtöki kereskedés során a Nasdaqon. Az is igaz, hogy az elmúlt hetekben duplázott, ennek köszönhetően Elon Musk újra a világ leggazdagabb embere lett. Pénteken, a nyitás előtti kereskedésben felfelé indult el az árfolyam.